Sinds 2000 de betrouwbare leverancier voor al uw printer toners en cartridges
Vragen? Ga naar klantenservice
of bel 0031 263 193 981 (ma t/m vrij van 09:00 - 18.00 )

VEELGESTELDE VRAGEN

  • 1 Is de toner of inkt cartridge wel of niet geschikt voor de printer?

    Bij twijfel of een toner of inktcartridge wel of niet geschikt is voor de printer, dan horen wij graag om welke printer het gaat. Stuur een email naar Klantenservice. Wij kunnen dan eerst controleren of de toner of inktcartridge wel of niet geschikt is en of we mogelijk een beter of goedkoper alternatief in huis hebben. Voor telefonische hulp: bel Tonershop klantenservice: telefoonnummer 026 3193981, iedere werkdag van 09:00 - 18:00 uur. 

  • 2 Mijn cartridge doet het niet. Is de inkt (deels) opgedroogd? Zit de printkop verstopt?

    Dit kan gebeuren bij cartridges met printkoppen zoals HP, Lexmark of andere printers. Alle patronen zijn gewogen en getest voordat ze de fabriek verlaten, zodat het ontbreken van inkt normaal gesproken niet het probleem is. Het heeft meestal te maken met de printkop van de cartridge. Dit wordt soms veroorzaakt doordat cartridges soms langdurig vlak of ondersteboven liggen. De eenvoudigste oplossing is om de cartridge rechtop te zetten gedurende een paar minuten voor gebruik. Pak een vochtig papieren tissue en verwijder vervolgens het plakstripje. Zet de cartridge met de printkop naar beneden op de tissue. Dit zal helpen om de inkt uit de printkop te zuigen zodat de cartridge klaar is voor het plaatsen in de printer. Wrijf de printkop met een tissue droog en installeer de cartridge in uw printer en probeer een afdruk te maken.

    In een enkel geval is dit probleem zelf op te lossen door de printer een 'dieptereiniging' te laten toepassen. Tijdens dit proces wordt de inkt krachtiger door de printkop gestuwt en kan daardoor de verstopping naar buiten duwen.

    Lukt het dan alsnog niet, mail ons dan via het contactformulier, dan ruilen wij direct de cartridge om. 

  • 3 Hoe zit het met garantie op printers in relatie tot niet-originele toners of cartridges?

    Op basis van informatie van ETIRA, en in overeenstemming met EU-wetgeving en nationale wetgeving kan de volgende informatie worden gegeven:

    Een printerfabrikant kan niet zeggen dat geen garantie meer geldt op een printer, door de verwijziging dat niet-originele cartridges zijn gebruikt.
    Er dient een duidelijke en niet-discutabel bewijs zijn dat het disfunctioneren een direct gevolg is van de niet-originele cartridge(s).
    Als dit bewijs niet kan worden geleverd, dan blijft de garantie overeind als normaal.
    Een aantal OEM printermerken heeft verklaringen gepubliceerd dat de garantie op de printer niet vervalt door het simpele feit dat niet-originele cartridges zijn gebruikt. 

  • 4 Waarom zijn er soms (soms) kleine verschillen in kleur bij een toner of inktcartridge?

    Allereerst: kleurverschillen worden meestal veroorzaakt door het soort (foto)papier waarop wordt geprint. Maar ook de printerinstelling (best/normal/concept) heeft grote invloed uiteraard. Er kan uiteraard ook altijd een klein verschil ontstaan tussen de afdrukken met originele inkt en de inkt van ons huismerk. Dit wordt soms veroorzaakt door kleine verschillen in inkt. Het verschil in kwaliteit kan zich uitten in langere droogtijd, verschil in verkleuring door UV-licht en in sommige gevallen een kleine afwijking in kleuren (feller of matter). Dit kan ook gelden voor huismerk toners. En het kan verschillen per printermerk. Tonershop probeert voortdurend (inter)nationaal de allerbeste toners en cartridges in te kopen voor ons huismerk. Hiermee kunt u uitstekende afdrukken maken worden tegen zeer lagere kosten.

Klantenservice

0031 263 193 981

Op maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 18.00.

Zoeken binnen veelgestelde vragen

Zoek

Version: 120424115232.72